söndag 20 mars 2011

Den dagen (på svenska)

Den dagen.


Med mina tår i sanden,
satt jag ensam denna junidag på stranden.
Kände törsten efter svalkande  lemonad.
Mitt hår virvlade, fåglarna sjöng
Jag tog en promenad.

Den dagen var inte som alla andra, jag träffade en man, våra blickar möttes, jag blev sann.
Gräset blev grönare, allt fick ett liv
Natten blev till gryning. Kvinna och man.
Jag kände dig  innan  vi tog ett stort kliv.

Du log och dina ögon tindrade
Efter den dagen var vi en
Och ingenting i världen kunde hindra den.
En tid varje kväll var du bara min.
det var härligt och gjorde ont, 
ett annat liv var ett lim.
Du satt fast och jag lika så
 Vår kärlek är starkare nu än då
Inga lögner, inga svek.
Livet kan vara både allvar och lek.
Älskar du mig innerligt,
så säg.


Den dagen var inte som alla andra, jag träffade en man, våra blickar möttes, jag blev sann.
Gräset blev grönare, allt fick ett liv
Natten blev till gryning. Kvinna och man.
Jag kände dig  innan vi tog ett stort kliv.


Månader har passerat och vi är där igen.
Men tillsammans, och utan andra kvinnor och män.
Att älska är vackert och inte alltid så lätt,
Hur vet man vad som är fel och rätt.
Att få säga god morgon och godnatt
Är för mig den allra dyrbaraste skatt.


Den dagen .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar