fredag 7 januari 2011

Ilska

Igår blev jag arg, riktigt arg, så arg att hela jag skakade. Jag blev röd på bröstkorgen och i andiktet, såg blixtrar, tänkte inte, försökte inte fly ifrån det. Tillät mig själv va där jag va. Jag hade känslor som jag kunde göra av med och gjorde det.
Helt otroligt, visste inte att en männska kan få ur sig så mycket ilska på en gång. Hela jag torkade ut, huvudvärken smög sig på, sammtidigt som jag visste att det skulle kännas skönt efteråt. Det tog ett tag att komma i fas igen, behövde få ro att lugna ner mig. Jag blev accepterad att va i den fas jag va i.
Vatten, förklaring och lugn. Att få förlåtelse, att kunna ta emot den, förståelse och sen är det över.
Ro igen. Man lär sig något av sig själv varje dag. Att få bli arg, att kunna bli det och att det går över.
Det är unikt. En egenskap som är lika viktig som allt annat vi äger.
Kan man inte va glad, kan man inte va ledsen och heller inte arg. Dessa delar av själen gör att den kan bli hel igen.

Det jag vill förmedla är:
Tillåt dig själv bli arg om det behövs
Håll inga känslor inne som du vill få ut
Förstå
Förlåta
acceptera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar