onsdag 28 november 2012

Ett dragläge att fundera över

Några fördelar med att ha körkort men ingen bil:


• Mjölksyra är billigare än bensin
• Man blir muskulös, utan att passera gymmet
• Finns ingen parkering, kan jag ställa cykeln vart  jag vill utan att få böter
• Får cykeln problem kan jag bära den till verkstaden
• Jag kan berätta för barnbarnen hur man storhandlade förr
• Man kan åka fylletaxi, men inte köra fylletaxi. Jo om man köpte själva taxin, vilket är dyrt.
• Man kan erbjuda sig att köra på semester, men ägaren av bilen gör det hellre. Så jag slipper!
• Ens respektive kan inte bedra än i bilen och sedan få höra det av grannen
• Du behöver inte byta till vinterdäck på bussen



Några nackdelar med att ha körkort och sakna bil


• Man handlar inte det man vill, utan det man kan bära
• Cykeln orkar inte dra husvagnen och förtältet passar inte
• Vara sminkad i oväder, nej! Om man måste, använd simglasögon med vindrutetorkare
• Man kan inte veva ner om det blir varm
• Spontan utflykter utan busshållplats förekommer inte
• Motionera sjuk, rekommenderas inte.
• Hemkörning från Ikea 500:- fast du bara bor 0,5 mil bort, du kan ändå inte bära hem möbeln
• Du samlar på dig all skit hemma, för hur roligt är det att bära runt på skräp. Och vem bor nära tippen?





Så att vara, eller att icke vara en bilägare?
Det är frågan....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar